De verkiezingen- die tot doel hebben de leden van de provinciale raden van de Orde der artsen te vervangen van wie het mandaat vervalt,- hebben plaats van 1 februari 2018 tot 7 maart 2018 om 16.00 uur.
De verkiezingen verlopen elektronisch. Om uw stem uit te brengen dient u zich te identificeren met uw elektronische identiteitskaart op het beveiligde internetplatform https://e-voting.ordomedic.be, dat de geheimhouding van uw stem waarborgt (u hebt de PINcode van uw identiteitskaart nodig). Dit platform is eveneens toegankelijk via de website www.ordomedic.be. Indien u tijdens de stemperiode geen toegang hebt tot internet of er niet in slaagt in te loggen, dan kunt u naar de zetel van een provinciale raad of van de nationale raad gaan waar u elektronisch kunt stemmen. Tijdens de verscheidene procedurestappen zullen de uitwisselingen tussen de nationale raad en de kiezers bij voorkeur via e-mail verlopen.
De Orde der artsen stuurde u onlangs een brief om het e-mailadres van elke arts te valideren. Controleerde u of dat adres correct was? Indien het e-mailadres niet meer correct of niet in gebruik is, dan kunt u uw correcte mailadres meedelen op https://email.ordomedic.be.
Dit e-mailadres zal in de toekomst gebruikt worden voor de uitwisselingen met de Orde der artsen en in het bijzonder in het kader van verkiezingen. Om te vermijden dat de uitnodiging om deel te nemen aan de verkiezingen, die wij u eind januari 2018 overmaken via het e-mailadres verkiezingen@ordomedic.be, in uw ongewenste berichten (SPAM) terecht komt, dient u dit e-mailadres als veilig te markeren.
Een geldig e-mailadres is ook een noodzaak voor artsen die zich kandidaat willen stellen bij verkiezingen. De Orde moedigt artsen overigens aan om dat te doen.