Meld uw perikelen met het medicatieschema bij éénlijn.be

“Er zijn de laatste maanden veel frustraties ontstaan”, schrijft éénlijn.be in een nieuwsbrief die maandag werd verspreid. Oorzaak van die frustraties is het digitale medicatieschema. Dat komt “vaak door onbegrip, onjuist gebruik van het medicatieschema of gebrek aan communicatie”, aldus het ondersteuningsplatform. Er is een elektronisch meldpunt geopend, waar gebruikers met hun klachten over het medicatieschema terechtkunnen.

De helpdesk van éénlijn.be zal de meldingen verwerken. Men hoopt op die manier een onderscheid te kunnen maken tussen drie categorieën haperingen: een gebrekkige communicatie tussen huisarts en apotheker, onduidelijkheden rond het gebruik en technische problemen.

Blijkt het probleem van technische aard te zijn, dan neemt éénlijn.be hierover contact op met de betrokken softwareleverancier. De andere problemen zullen worden aangepakt door communicatie via de beroepsgroepen en via éénlijn.be zelf. Er zijn opleidingen in ontwikkeling om het gebruik van het medicatieschema te omkaderen. Sowieso krijgt iedere melding een individueel antwoord. Dat kan een uitleg bevatten om de gebruiker op het juiste spoor te helpen, of een toelichting over wat men met de doorgespeelde gegevens gedaan heeft.

Het meldingsformulier vindt u hier. Naast uw persoonlijke gegevens geeft u aan welk softwarepakket u gebruikt. U kan een beschrijving geven van een probleem. Het toevoegen van bijvoorbeeld een screenshot is mogelijk.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.